Bc. Kateřina Dubnová, jazykové korektury a editace textů

Editace textů

Proč právě korektury?

Dnešní doba je kromě zaměření se na vizuální stránku většiny komunikace orientována hlavně na text. Různými textovými sděleními se to kolem nás jen hemží - od novin a časopisů, které si čtete ráno u snídaně nebo cestou do práce, přes letáky a propagační materiály, které vám strčí do ruky roznašeči u metra nebo je v podobě newsletterů mažete ze své mailové schránky po příchodu do práce, až k různým firemním interním sdělením, blogům a článkům z rozličných oblastí čtených u odpolední kávy a k té úžasné knížce povídek, kterou vydala vaše kamarádka a vy u ní usínáte v posteli, poté, co jste si na webu prohlédli stránky nově otevřené restaurace, kam spolu vyrazíte na oběd.

Jako konzument těchto textů si zasloužíte kvalitu.

To platí ovšem i v případě, kdy "motyka spustí" a po vás samotných se žádá, abyste se stali autory nějakého textového sdělení. Tak jako se nevyhneme čtení, mnohdy se nedá vyhnout ani psaní. Často to dokonce vychází přímo z vaší vlastní potřeby světu něco sdělit, propagovat nějaký svůj nápad nebo myšlenku, firmu nebo produkt, oslovit klienty či potenciální spolupracovníky, vyjádřit své politické přesvědčení, zapojit se do veřejného života ve vaší obci, vznést apel na nějakého politika...

Píše dnes zkrátka téměř každý. Ovšem protože každý jsme rozdílný a protože podmínky, ve kterých naše texty vytváříme mohou být taky rozdílné, liší se i kvalita námi produkovaných textů. Mnohdy píšeme ve spěchu či pod jiným tlakem, není v dosahu nikdo, kdo by si náš text přečetl, nevíme, jak se nějaké slovo píše a netušíme, kde hledat radu, nemáme chuť si ověřovat, zda je text napsán srozumitelně, protože máme pocit, že "vše je přece jasné" a "my to umíme, máme přece maturitu /vysokou školu"...

Toto přesvědčení ovšem mnohdy bývá mylné a vede ke smutným koncům, kdy zákazníci přecházejí ke konkurenci, která má své texty v pořádku a jejich sdělení nejsou vinou chybějících nebo nadbytečných čárek dvojsmyslná či zavádějící; kdy hosté nechtějí jít do restaurace nabízející na menu "Gordon Bleu" či "mozarelu"; kdy se v prospektech, které jste nákladně nechali tisknout, vedle krásné grafiky skví chyby ve shodě podmětu s přísudkem a překlepy, viditelné  prvním pohledem náhodného čtenáře, házejícího nekvalitní tiskovinu do koše...

I jako autor si zasloužíte prezentovat se kvalitními texty.

Jsem tu pro vás i pro ty, které chcete oslovit. Jako absolventka oboru literární historie i někdejší studentka žurnalistiky a kulturálních studií se v textech různého druhu dokážu orientovat a upravovat je do přijatelné podoby. Mohu fungovat jako nezaujatý čtenář zvenčí, ke kterému můžete "cvičně" mluvit. Vyhradím si čas na to, abych prošla a zkontrolovala textový obsah vašich webových stránek soukromého i firemního charakteru. Dovedu ověřit správnost psaní výrazů, u kterých si nejste jistí. Z vašich povídek či neformálních textů na blog odstraním překlepy, čárky mezi větami vrátím na svá místa, poradím si s neslabičnými předložkami na konci řádku a mohu vám slíbit i to, že už od vás nikdo neuvidí paskvily typu "14-ti letý syn" nebo "ranné období středověku".

Neváhejte mne kontaktovat.